28 Mayıs 2013 Salı

Doğum günü pastası yapımı


2. yaş pastası Caillou

Kuzey'in 1. yaş doğumgünü öncesi hazırlıklara başladığımda doğumgünü pastalarının fiyatını duyunca dudağım uçuklamıştı, bundan 5 sene önce bu kadar yaygın olmadıği için fiyatlar daha bir yüksekti. Ben de  tam da benden beklenecek bir tavırla(!) "ne var yaaaa ben bunu yaparımmm" diyiverdim :) Beni tanıyanlar bu cümlenin benim tarafımdan ne çok yerli/yersiz kullanıldığını iyi bilir :)

Hemen google amcaya sordum, bir iki video izledim ve amannn bu muymuş bebek yapar bunu! diye kendimi gaza getirdim.


1. yaş pastası olduğundan çocuklar yemeyeceği için aman kekini ben yaparım, über sağlıklı olsun, asla katkı maddeli bir şey içermesin diye kaygım yoktu o yüzden hazır pastaban kullandım. 2 paket pastaban aldım,toplamda 4 kat elde ettim,her katı pekmezli ya da evde olan herhangi bir reçelli su hazırlayıp ıslattım. Arasına aşağıda tarifi olan ganaj kremayı ve istediniz meyveyi koyun. Tüm katları yerleştirdikten sonra bütün dışını da krema ile kaplayın ve dolaba koyun.Yılbaşı pastası yaparken aşamaları fotograflamıştım buradan görebilirsiniz. İşin bu kısmı 10 dakika sürüyor esas kısmı bundan sonra.

Pastanın kreması (Ganaj)
300 gr bitter çikolata
230 gr sıvı krema
Kremayı bir cezvede kaynama noktasına kadar ısıtın, dikkat edin krema yanmasın sonra içine çikolataları ekleyip eriyene kadar karıştırın sonra dolaba kaldırın durdukça katılaşacak dolaptan çıkarım mikserle bir iki kere çırpıp tekrar kıvam kazandırın. Kullanmaya hazır.

Pastanın üzerini kaplamak için hazır şeker hamuru kullandım zaten şeker hamurunu evde yapmayı denemek delilik, eğer profesyonel değilseniz senede 2,3 kere pasta yapacaksanız hazır şeker hamuru kullanmak en akıllıcası. İlk denemem tam bir faciaydı! Ertesi gün Kuzey'in doğumgünü var, gecenin 3'ünde ağlayarak Serdar'ı uyandırıp "doğumgünü pastasını almak için pastane bulmalıyız!"dediğimi hatırlıyorum :)))
 
Şeker Hamurlu Pasta yaparken bence en önemli tavsiye; şeker hamurunu çok çok ince açmaya uğraşmayın. Hamurunu ince açıp bir de benim gibi pastanın keklerini çok ıslatırsanız pasta sulanıyor şeker hamuru da suyla temas edince eriyor. Şeker hamuru lime lime elimde kaldı. Her ne kadar ilk denemem başarısız olsa da aslında ufak bir iki püf noktasına dikkat edince gerçeken çok kolay. İlk yaptığım pasta ile sonrakiler arasındaki farkı görünce ne demek istediğimi anlayacaksınız.
 
Ve işte ilk pastam,

 












Bir kere pastanın içini hazırlamak tüm pastalar için aynı, kullandığınız malzemeler değişebilir isterseniz kremşanti kullanın, isterseniz pastacı kreması, isterseniz ganaj, arasına muz, damla çikolata, file badem, şam fıstığı, krokan ne istiyorsanız koyabilirsiniz. Daha sağlıklı olması için pandispanyasını kendiniz pişirbilirsiniz. Ben pandispanya için şu ve şu tarifleri kullanıyorum.
Üzerini dekore etmek içinse; şeker hamuru ile çalışmak oyun hamuruyla oyun oynamaktan farksız! Kafanızda temayı belirleyip, internetten de bir kaç örnek bulduktan sonra biraz kopya yardımıyla istediğiniz her pastayı yapabilirsiniz.

Barbie pastası da tamamen aynı mantıkla yapılıyor. Ben 3 paket hazır pastaban alıp kekleri üst üste 6 kat olarak yerleştirdiken sonra etrafını traşladım ve kubbe şekli verdim ki eteğe benzesin. Aşağıda ki video gibi keklerin ortasına da delik açmadım Barbie'nin kıyafetini söktüm bacaklarını streç filmle sardım ve pastaya sapladım.

Aşağıdakiler de arkadaşlarımın cocukları ve Kuzey'in diğer doğumgünleri için yaptığım pastalar ilkine göre baya gelişme var değil mi :) Ayrıca en az bunun 2 katı kadar da yaptığım ama fotografını çekmediğim pasta var.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Aşağıda pasta yaparken faydası olacak bir kaç video'nun linkini bulabilirsiniz.
Barbie pastası için,

Pastayı şeker hamuru ile kaplamak için,

Kare pastayı şeker hamuru ile kaplamak,

6 yorum:

  1. Kuzey'in 5 yaş pastasını merakla bekliyorum:) Dediğin gibi ben de hiç zor olmadığını düşünüyorum. Gücüm yettiğince Nil'in pastalarını kendim yapmak istiyorum. İşin maddi boyutu bir tarafa ileride bu güzel pastaları görünce çok mutlu olacaklar.

    YanıtlaSil
  2. Yeşimcim teşekkür ederim :) Ben de hep annem kendisi uğraşmış diye düşüneceğini ve mutlu olacağını hayal ediyorum. İnşallah öyle olur.

    YanıtlaSil
  3. Bir çoğunu yedim ve gerçekten çok lezzetliydi durmak yok yola devam

    YanıtlaSil
  4. hazır şeker hamurunu nereden temin ederiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Oturduğunuz yerde pasta malzemeleri satan yerlerden bulabilirsiniz. Yakınınızda yoksa internetten sipariş verebilirsiniz ertesi gün elinizde oluyor. Ben sipariş için su siteleri kullanıyorum.
      http://www.pastamalzemeleri.com/store/index.asp
      http://www.pastakalip.com/

      Sil
  5. teşekkürler. su anda tatildeyim ve açıkçası ankara dada olsam pasta malzemesi satan yer bilmiyorum.

    internet adresi yararlı olsu.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil